solidworks tutorials

free solidworks tutorial ebooks

solidworks tutorials

free solidworks tutorial ebooks

آموزش مدلسازی با سطوح در سالیدورک

این روزها دیگه تقریبا همه یه دوربین تو جیبشون روی گوشیه موبایلشون با کیفیت خوب دارن اما 10 سال پیش اوضاع به این منوال نبود و خبری هم از دوربینهای روی لپ تاپ نبود و اگه میخواستید تصویری با کسی صحبت کنید باید وب کم میگرفتین. انارو گفتم تا مقدمه ای بشه برای تمرین آموزشی سطح سازی در سالیدورک که تو وب سایت برای علاقه مندا گذاشتم. منم یه وب کم قدیمی داشتم که شاید بهترین کار همین بود که ازش برای آموزش سالیدورک استفاده کنم. 

تمرین آموزشی مدلسازی با سطوح در سالیدورک

بیشتر اوقات برای تمرین مدلسازی سه بعدی میتونیم از اطرافمون الهام بگیریم. درواقع اگر درست نگاه کنیم اطراف ما پر از چالشهای طراحی که هم میتونیم باهاشون تمرین کنیم و هم یه محصول واقعی طراحی کنیم.در این قسمت هم من همین کارو کردم. از کاور هدست به عنوان سوژه ای برای تمرین مدلسازی با سطوح در سالیدورک استفاده کردم که برای علاقمندان هم گذاشتمش.

آموزش سالیدورک-solidworks

تمرین آموزشی اسمبلی در سالیدورک

بسیاری از فرآیندهای طراحی مهندسی معمولا به طراحی یک مدل ختم نمیشود و نیاز به مونتاز چندین مدل خواهد داشت لذا تمرین و تسلط در امر مونتاز و ایجاد کامپوننت برای هر طراح یک امر ضروریست. از این رو در یک تمرین آموزشی اسمبلی در سالیدورک برای علاقمندان در فراهم کرده ام.

آموزش سالیدورک-solidworks

آموزش لافت پیشرفته در سالیدورک

در طراحی با سالیدورک هر گاه به مدلی بر میخوریم که مقاطعی با اشکال گوناگون دارد باید حتما دستور لافت را در گوشه ذهن خود داشته باشیم. با دستور لافت میتوانیم انواع مدلها را با انحناهای دلخواه ایجاد کنیم .در این تمرین نیز من یک مدل اشنای دیگر را از زند گی روزمره انتخاب کرده ام تا هم کاربرد واقعی این دستور را ببینیم و هم به عنوان یک تمرین آموزشی لافت در سالیدورک از آن بهره ببریم.

دیگر تمرینات پیشرفته سالیدورک/solidworks

تمرین آموزشی طراحی مدل با اسکچ سه بعدی در سالیدورک

یک تمرین جالب دیگر برای دیدن و استفاده بردن از مزایای اسکچ سه بعدی در سالیدورک، خیلی از مواقع طراحی برخی مدلهای خاص با اسکچ سه بعدی سالیدورک بسیار ساده تر خواهد بود و مدل این تمرین نیز دقیقا مصداق همین مورد است.

آموزش سالیدورک-solidworks