solidworks tutorials

free solidworks tutorial ebooks

solidworks tutorials

free solidworks tutorial ebooks

تمرین مدلسازی با لافت پیشرفته در سالیدورک

برای پیدا کردن سوژه های سخت تر برای تمرینات طراحی کافیست نگاهی به تجهیزات صنعتی مختلف بیاندازیم. صنعت پر است از نمونه هایی که اگر دقیقا بخواهیم آنها را طراحی کنیم شاید نیاز به هفته ها زمان باشد. در این تمرین من یک نمونه نه چندان ساده برای دوشتان عزیز در نظر گرفته ام. مطمئن شوید پیش از شروع به طراحی حتما در مورد روش آن تفکر کنید. در اینجا ما یک رانر توربین را با لافت پیشرفته در سالیدورک طراحی میکنیم.

اموزش سالیدورک/solidworks

آموزش تحلیل تنش با سیمولیشن در سالیدورک

طراحی در مهندسی تنها ساختن اشکال سه بعدی یا تهیه نقشه های دو بعدی نیست. پیش از هر چیز باید ببینیم آیا مدلی که طراحی کرده ایم میتواند وظایف مد نظرش را انجام دهد. یکی از روشهای این کار چک کردن موشن در اسمبلیست و روش دیگر تحلیل تنش به کمک سیمولیشن است. در این تمرین با استفاده از طراحی یک آچار ساده به تحلیل تنش با استفاده از سیمولیشن در سالیدورک میپردازیم.

آموزش سالیدورک

طراحی کوپلینگ دنده ای و آموزش مدلسازی با اسمبلی در سالیدورک

کوپلینگها در انواع و اقسام مختلف در صنعت استفاده فراوانی دارند. کوپلینگهای دنده ای ، هیدرولیک ، فلکسیبل و انواع دیگر. برای همین در این قسمت برای موضع یک تمرین آموزشی اسمبلی سالیدورک از کوپلینگ دنده ای استفاده کرده ام. در این تمرین هم با اجزا کوپلینگ دنده ای آشنا میشیم و هم مدلسازی با سالیدورک را تمرین میکنیم.

آموزش سالیدورک

آموزش طراحی با شیت متال و اسمبلی در سالیدورک

بازم از وسایل زندگی روزانه دور و برمون یک انتخاب برای تمرین طراحی در سالیدورک داشتم. شاید باورتون نشه اما دستگاه ساده منگنه یکی از بهترین گزینه ها برای تمرین طراحی با شیت متال در سالیدورک است . در این تمرین ابتدا با شیت متال قطعات رو طراحی میکنیم و سپس به کمک اسمبلی دستگاه را مونتاز میکنیم. در واقع این یک تمرین شیت متال اسمبلی در سالیدورک است.